Nya skor och sparade pengar

Hej kära vänner!

Nu är det måndag, igen, vilket betyder att ny poängställning och ett nytt tema finns hos Hobbyhuset. Fick nöja mig med två poäng den här gången också. Lite tråkigt, men de andra som är med och tävlar gör ju fantastiska bidrag, så det är väl inte så konstigt egentligen. Nya temat är Sommar och sol, vilket jag tror kan bli kul! Fick en idé när jag var ute med Max imorse, så jag hoppades att vi skulle få ett tema som passade, och det gjorde det! Lite tur ska man väl ha ibland ;)

Helgen har varit riktigt mysig med mycket sol och mycket värme. Jag och Fia tog en tur in till den stora staden Malmö i lördags. Såg ett par riktigt snygga skor för några veckor sedan som jag har gått och drömt om sedan dess. Jag brukar inte köpa så dyra kläder och skor, men nu när jag fick ett par dagars jobb förra veckan bestämde jag mig för att jag faktiskt skulle kosta på mig de där skorna för 995 kr, som jag så gärna ville ha! Affären där de fanns låg på slutet av gågatan, sett från det hållet vi kom från, så det tog en evighet att komma dit! Väl där skulle jag bara prova så att jag visste vilken storlek jag skulle ha. Hittade både 39 och 40, så det skulle ju inte vara något problem! Trodde jag, ja! 39:orna var för korta och 40:orna var jättemycket för breda, så det gick inte alls! Så besviken jag blev!
   Vi gick i alla fall vidare, och förbi en annan skoaffär där de hade en hylla utanför med en del skor på. Fia pekar på ett par och säger: - "Men Anna, titta på dem där! De är ju MYCKET snyggare än dem du ville ha tycker jag. Ska du inte prova dem?"
Jag suckade lite, och tyckte att de var ju riktigt snygga de också, men det var ju inte det jag hade tänkt mig riktigt. Men jag provade i alla fall och de satt riktigt bra! Funderade lite och bestämde mig för att köpa dem istället. Så jag fick ett par nya skor i alla fall, och dessutom kostade de bara 499kr, vilken innebar att jag sparade nästan 500 kr jämfört med skorna jag hade bestämt mig för från början! Vilken tur att jag hade min kära syster med!



Om en timme börjar jag jobba. Har en och en halv timmes avlösning idag när det är arbetslagsmöte. Innan det tänkte jag försöka göra mig lite i ordning, har varken sminkat mig eller gjort vid håret idag. Känner inte att jag har något större behov av det när jag bara går hemma. Tänkte ta en tur med Max också eftersom det är fint väder idag också, kanske gå och  möta Fia som borde ha slutat nu. Efter jobb blir det till att sy smyckepåsar till på onsdag, eller fortsätta att tömma mitt rum som ska få sig en make over så småningom.

Tänk, ett helt inlägg som nästan  inte handlade om pyssel! Det har nog inte hänt så många gånger innan ;)

Ha en mysig måndag eftermiddag och kväll!

Kramar,
Anna

Kommentarer
Postat av: Li@n

Näe "poängen med poängen" blir jag inte klok på... Var på en träff ifjol där en kvinna full av energi och skaparlust gjorde det ena alstret efter det andra.

En efter en lade hon upp dem på utställningsbordet och fick en o annan röst... Några av de "som jag själv i smyg är avundsjuk på" (ursäkta min fördomsfullhet) log lite överseende men av ansiktsuttrycken att döma var de inte särskilt imponerade. DÅ säger kvinnan högt: "JAG tycker att mina grejer är fina-de betyder något för mig, det är mina minnen. Om andra tycker något annat är det deras bekymmer!" Oj oj vad jag försöker tänka som hon, inte bara för min egen del utan också för min sons del...



JO nu till dina helt fantastiska fjärilar!!! De är så otroligt fina och än mer när jag nu vet att de är handgjorda! Jag betalar gärna för fjärilen om du känner att du har tid o lust att göra en till mig.

Säg bara hur mycket de kostar.



Vilken tur att du hittade ett par skor iallafall, men visst känns det som om luften går ur en när man längtat efter ett speciellt par. Härliga skor ser jag!



kram kram

Lian

2009-04-27 @ 16:33:21
URL: http://www.kexholm.blogspot.com
Postat av: Li@n

Åh vad glad jag blir, fjärilstokig som jag är! Fundilerade på om det är något jag kan skicka i utbyte..?



Kram Lian

2009-04-27 @ 21:23:07
URL: http://www.kexholm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0