Körlektion och femte liften

God dag!

Kl. 11.55 idag var det dags för min första körlektion på 2½ månad och jag har nog inte kört någonting hemma sen dess. Var rätt nervös innan jag kom dit. Dels för att det var längesen jag körde, och dels för att det inte var samma lärare som jag har haft de andra gångerna jag har kört med körskolan. Tro det eller ej, men det gick väldigt mycket bättre än vad jag hade trott. Övade nerväxling idag, och klarade mig ändå undan med 2-3 motorstopp ;) Känns riktigt bra inför nästa lektion nu, som är redan på tisdag.

När jag kom hem låg det ett häärligt paket i brevlådan. Jag fick ett mail i helgen där det stod att om jag handlade grejor för 200kr på Handarbeta, så fick jag köpa deras gardenior för 1kr/st!! :D Stoppade ner en distressdyna, bling-swirlar, en pearlmaker, två promarkers, två ark bokstavsstickers och nio paket gardenior (ett paket av varje färg, vilka då kostade totalt 9kr!) Har tagit lite bilder, men ljuset blev så konstigt, så ni får använda fantasin för att tänka er vilket kul paket jag fick ;)

Ikväll drar Scraplyckans CC äntligen igång! Jag har städat scraphörnan, fyllt på med kul grejor och laddat med att göra fem liftar, varav fyra jag redan visat (den femte kommer längre ner i detta inlägg). Jag tycker att de kan dra igång redan nu, men tiden är satt till 20.00, så jag får snällt vänta på att det är dags. Gillar att skolan börjar på måndag, så att jag har ikväll och tre hela dagar på mig ;)

Dags att visa upp den femte liften. Denna gången skulle jag lifta Anna, och hittade en jättefin LO (klicka på länken så kommer ni direkt till den).



Jag liftade hela upplägget, för jag tyckte att det var så fint :) Här har jag använt en av gardeniorna som jag fick hem idag. Såå fin så! ;) Tänkte först använda pearlmakern som ram runt hela LO:n, men ändrade mig, så det blev bara längs en kant. Själv tyckte jag att det blev rätt kul. Korset gjorde jag till ett konfirmationskort, men använde det aldrig då. Tyckte att det kom väl till pass nu :) Tyvärr syns det inte på bilden att korset glittrar väldigt fint, men som nog många som fotograferar sina alster har upptäckt, så är det vääldigt svårt att fånga glitter på bild ;)

Nu ska jag och Max snart ta en lång promenad och möta Fia på skolan. Hon slutar sent idag, så hon uppskattar nog lite sällskap.

Ha det fint!
Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Angelica

Tjena tjejen!



Jädrar vad du hinner med uppdateringar!! Själv hinner jag knappt med nått trots att jag har hur mycket tid somhelst.. ler



Jättevackra och fina liftningar du gjort! Gillar speciellt denna sista - för det är såååå snyggt med gardenior! Det är ju inte klokt vilket kanonpris du fick köpa dem för! avis



Härligt att det gick bra på körlektionen - minns själv hur jag hade det.. Det dyraste körkortet i världshistorien tror jag..? Å andra sidan tog jag det som nyförlöst tvillingmamma (ensamstående också..) på 2½ månad.. Så jag är nöjd. Och det är en otrolig frihet med bil!



Hoppas allt är bra med dig snäckan!

Ha de bäst!

Kram / Angelica

2009-08-27 @ 17:25:31
URL: http://scrappgalen.blogspot.com/
Postat av: Zozzo

Jätte fina saker du har gjort!!!:-) Kortet här under är ju bara fööör läckert!!;-) Kram

2009-08-27 @ 18:17:40
URL: http://zozzo87scrapbooking.blogspot.com
Postat av: Hobbydraken

Vad mycket fina saker du gjort!!! Blir stum av beundran, om tiden räcker till skulle jag vilja lifta den här sista LO:n du gjort! Love it!



KramKram!!

2009-08-28 @ 20:31:28
URL: http://dragonheart66.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0