Scrapflyt m.m.

Hejsan hoppsan!

Idag cyklade jag till ICA för att köpa dubbelhäftande tejp. Tycker att Scotch's variant som man kan köpa i vanliga livsmedelsaffärer är helt okej. Förr kunde jag ta bussen till Lund enbart för att köpa tejp, men jag insåg att det blev väldigt dyrt eftersom bussresan kostar lite också, så jag bestämde mig för att prova Scotch. Den är väl lite bred ibland, men då klipper jag bara den på mitten. Den tar slut rätt fort, men det kan ju också bero på att jag är storförbrukare ;) ´När jag svängde in på vår gata påvägen hem mötte jag brevbäraren som just varit och lagt post hos oss och vad tror ni inte ligger där? Jo, naturligtvis en avi från posten där det stod att jag hade ett paket att hämta hos närmsta postombud, vilket i vårt fall är ICA, så det var bara att vända på cykeln och cykla tillbaka. Blev väldigt förvånad när jag såg att det var CC-kittet från Scraplyckan som jag beställde och betalade i fredags. Det kallar jag snabb leverans! Jättefina grejor, men det var inte mycket som jag hade köpt om jag hade plockat ihop det själv, vilket var precis vad jag hade hoppats på. Jag känner att jag vill ha lite utmaning och kanske upptäcka lite nya grejor och stilar för att utvecklas lite :)

Fick även hem en jättesöt stämpel idag! Den är från Scraplyckan, men var slut när jag bestämde mig för att jag ville ha den. Så i förra veckan snubblade jag över den på Svensk Scrapbooking och fick den dessutom till ett bra pris. Toppen!

Har ett himla scrapflyt nu också! Har bl.a. gjort klart mitt bidrag till Scraplyckans Gäst-DTtävling. Det kommer jag inte att visa upp förrän tävlingen är avslutad, men jag kan säga att jag är RIKTIGT nöjd :) Nu håller jag bara tummarna för att domarna ska fastna för mitt bidrag också. Tyvärr kommer jag få vänta ett tag på resultatet eftersom sista dag för inlämning inte är förrän den 15 september.

Några kort ligger och väntar på att jag ska göra färdigt de sista detaljerna, något ska bara fotograferas (vilket inte blir alls bra i det här ljuset), men ett kort har jag som jag kan visa upp i alla fall :)



Jag hade lite svårt att komma igång efter att jag hade gjort DT-tävlingskortet, så Fia utmanade mig att göra något med gult, orange och rött. Färger som jag tycker mycket om, men har lite svårt att skapa med. Resultatet blev i alla fall kortet ovan och jag tycker faktiskt själv att det blev rätt bra!

Mönsterpapper från S E I (äälskar deras papper!!), stämpel från hÄnglar, textstämpel från Forma Hantverk, lite pärlfloss, minirosor, halvpärlor och en liten berlock som vi hade bland pärlgrejorna. Den vita rutan med stämpeln är chalkad med Fluid Chalk Lipstick Red.

Nu är det snart dags för middag. Vi åt sen lunch idag, så då blev det sen middag också. Därefter ska jag fortsätta att hugga in i mina kort som jag har på gång. Hoppas kunna fotografera några imorgon så att jag kan visa upp dem :)

Ha det fint!
Kram Anna


Förresten! Ni glömmer väl inte PIF:en i förra inlägget? Jag behöver fortfarande hela TRE personer att skicka någonting till... Ni har ju faktiskt lång tid på er att skicka något vidare sen :D

Kommentarer
Postat av: ScrapKia

Sååå underbart sött!! :-)

Vilken härlig energi du har i bloggen.

2009-08-18 @ 00:32:12
URL: http://scrapkia.blogspot.com/
Postat av: ScrapKia

Sååå underbart sött!! :-)

Vilken härlig energi du har i bloggen.

2009-08-18 @ 00:34:08
URL: http://scrapkia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0