Positivt överraskad

God kväll!

Idag kom vi hem från ett par dagars vistelse i vår mysiga lilla stuga i skogen. Jag bara älskar det stället! :D Kräftor, räkor, pizza, skogspromenader, spel, mys vid brasan och trevligt sällskap, bara för att nämna lite som helgen erbjudit.

När vi åkte hem idag var mamma så snäll och körde omvägen via Hörby för att vi skulle kunna kolla in Scrapnet. Jag hade jättehöga förväntningar efter att ha tittat på hemsidan, och ändå lyckades jag bli positivt överraskad! Jag har ju bara varit på JP Hobby tidigare, och här var det ännu större och ännu mer grejor! Dessutom tyckte jag att priserna var HELT okej! :) (Inget ont sagt om JP, för jag sörjer verkligen att de inte ska finnas kvar i Malmö centrum) Dessutom fick vi ett superhärligt bemötande av tjejen som hade butiken, vilket är ovärderligt i mina ögon. Det enda jobbiga var att jag fick lite smått ångest eftersom det fanns så mycket jag ville ha, men jag kunde inte bestämma mig för vilket jag skulle köpa. Håller tummarna för att mamma vill vara så bussig och köra mig dit fler gånger när jag är lite mer förberedd ;) Dessutom försöker jag att vara liite försiktigare med vad jag handlar eftersom jag är rätt duktig på att spendera pengar på scrapbooking-grejor. Men en liten godispåse fick jag i alla fall.



Både jag och Fia älskar blommor, så det fick det naturligtvis bli några stycken. Blommorna som inte ligger i paketet fick man köpa styckevis, vilket jag tyckte var toppen. Då kunde man få lite av varje och lite fler av favoritfärgerna. Priset 60 öre/st (ej för de tre översta) är ju också överkomligt ;)



En promarker och ett stickles blev det också



Lite halvpärlor, bling-blommor och brads fick följa med hem.



Så har jag ju väldigt svårt för att gå ifrån en scrapbooking-affär utan att plocka på mig lite fina papper



Har länge varit sugen på att prova distress, men tyckt att det har varit för dyrt. Men idag bestämde jag mig för att köpa en dyna och en reinker för att prova på, så så blev det. Köpte även ett paket masker eftersom jag ville prova det med. Har sett så fina grejor som folk har gjort, så då är det inte lätt att låta bli ;)



Dessutom fick jag två stycken papperssamlare till 12"x12" papper av mamma. "Det är ju bra förvaring, men jag förstår att det är jättetråkigt att köpa, så det kan jag sponsra" Det blev verkligen super! Nu kan jag ha alla mina papper på bordet, utan att det tar för mycket plats!

Det blir inte så mycket scrappat just nu. Håller på att göra om hallen utanför mitt rum till scraphörna, så jag kan inte göra något förrän det är klart. Men bra blir det i alla fall. Bättre arbetsyta, mer förvaringsutrymme OCH det blir inte lika stökigt på rummet. Det blir ju rätt skönt att ha det lugnt och snyggt på rummet när jag ska sitta här och plugga under hösten.

Sommarspurten hos Hobbyhuset är slut nu :( Jag var med i ALLA tävlingar (lite stolt faktiskt), men tyvärr lyckades jag inte vinna något... Men jag fick Fia att göra bidrag till alla barntävlingar, och eftersom alla barn fick pris i båda omgångarna kammade den rackaren hem hela TVÅ priser. Gissa vem som är kaxig nu? ;) Tror faktiskt att vi var de enda som tillsammans gjorde alla tävlingar+barntävlingar och det kan vi ju också vara lite nöjda med. :)

Tänkte försöka komma upp i tid imorgon och bli färdig med scraphörnan (det är bara de sista, jobbigaste, grejorna kvar att hitta plats till nu). Är ju hur sugen som helst på att sätta mig i min nya, fina, organiserade, lilla vrå och skapa med mina nya, fina saker. Kanske t o m göra något som inte är till någon tävling. Det var ju ett tag sen det blev något sådant gjort... Men det är himla kul med tävlingar! I alla fall så ska jag störta i säng nu, så att jag faktiskt orkar gå upp imorgon ;)


God natt!
Kram Anna


PS. Har ni vägarna förbi Hörby, så åk till Scrapnet! Det är värt besöket :)

Kommentarer
Postat av: AnkaPanka

Du verkar ha en väldigt snäll mamma ;o)

2009-08-13 @ 14:00:15
Postat av: AnkaPanka

Du verkar ha en väldigt snäll Mamma ;o)

2009-08-13 @ 14:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0