Utmaning hos Handarbeta

Hejsan!

Yoli håller en liten utmaning hos Handarbeta som jag tänkte hänga på. En superhärlig skiss, temat skönhet och krav på glitterlim, akrylfärg och embossingpulver var förutsättningarna för detta.



Här har vi då mitt lilla bidrag. Helt okej om jag själv får tycka :) Enfärgat cardstock som jag har clear-stämplat med en Heidi Grace-stämpel och clearembossat. Har bara clearembossat med färgade stämpeldynor innan, men det här tyckte jag blev riktigt bra. Älskar bokstavsstickersen, men tyvärr vet jag inte vem som tillverkat dem. (Hojta gärna till om ni vet, för jag vill ha fler!) På den vänstra tagen har jag för första gången testat mina distresser. En av dem i alla fall. Tyckte att det blev riktigt fint, men tyvärr så syns inte de fina färgskiftningarna på det här fotot. På den högra tagen har jag provat på ett litet tips från Yoli och målat med akrylfärg på alumminiumfolie. Jag gnuggade inte så mycket som hon gjorde i sin beskrivning, men jag tyckte att det blev bra ändå. Öste på en massa löst glitter innan färgen hade torkat också. Glitterlimmet satte jag i mitten på de vita körsbärsblommorna för att få lite mer effekt. De stora lila rosorna kommer från Prima. Trollsländan satte jag mig och knåpade ihop eftersom jag inte hittade något i mina gömmor som jag tyckte passade in.

Nu är det dags för lite detaljbilder



En liten bild på min trolslända. Egentligen skulle han ha haft ben också, men det blev så klumpigt tyckte jag, så han fick vara utan ;)



Här ser man akrylfärgen som jag har kladdat på under fotot och även tagen med foliet på syns tydligare. Titta noga på körsbärsblommorna på denna och bilden ovan så borde ni även se lite glitterlim där :)

Och är inte bilden på Fia fin? :)

Nu ska jag snart gå ut i det fina vädret!

Ha det gott
Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Jessica N

Vilken härlig Lo!! Och vilken fin trollslända! Ska bli kul att lära sig det på träffen hos Dolliver:-))

Ska bli kul att träffa dig!



Kram Jessica

2009-08-14 @ 21:57:07
URL: http://nilssonjessica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0