Födelsedagsswapp och julkort

Hejsan hoppsan!

Idag är det den 9:e december vilket betyder att Anna har namnsdag och att det var min tur att få presenter i födelsedagsswappen på Svensk Scrapbooking. Vi hade lite svårt att få ihop folk, så alla har vars två månader istället och det är ju inte fel ;)

Hittills har jag fått från fyra av sju personer, så jag väntar fortfarande på ett par paket. Så spännande!

Kolla vad mycket fint jag har fått redan! :)



Chipboardbokstäver, pärlswirl, brads, embossingpulver, mini mister, pearlmaker, promarker, scrappers floss, pärlfloss och ett fint kort... Ja, ni ser ju själva ;) Ska snart sätta mig ner och hugga in i allt fint tänkte jag.

Två julkort till har jag minsann också fått gjort. Båda två i röda toner.




Här har vi min nya Magnoliastämpel igen. Tycker att den är så söt! Mönsterpapper från Vivi Gade. Akvarellpapper som jag mistat med tea dye distress och perfect pearl. La en Tim Holtz mask på pappret för att få en fin swirl också. Spets, en gardenia, skelettblad, brads och lite bling fick också pryda kortet. Givetvis blev det en del rivna och chalkade kanter också.






Även till kort nummer 2 har jag använt papper från Vivi Gade. Bakgrundspappret på båda korten är faktiskt framsida och baksida av samma papper. Tomten är utklippt från ett annat papper ur samma serie. Även här har jag mistat akvarellpapper med tea dye, men istället för en maskad swirl blev det stämplade swirlar runt pappret.
Textstämpeln kommer från Stämpelboden (en av dem jag hade turen att vinna i blogcandyt hos Scrapptorget). Spets, blommor från YouDo ihopsatta med en liten hjärtbrad och dekorerade med lite stickles. Även skelettbladen återkommer på detta kort. Pearlmaker var jag givetvis också tvungen att ha med ;)

Nu ska jag fortsätta att göra julkort. Mamma har beställt ett par stycken så det är bara att jobba på. Tur då att det är så roligt ;)

Ha det fint!
Kram Anna


Kommentarer
Postat av: Gurkiss

Skoj med paket :)



Oooh jag längtar tills det är min tur :)



Jätte fina julkort du gjort.



Kram Gurkiss

2009-12-10 @ 18:11:07
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0