Vinst och rosa julkort

Hejsan hoppsan!

Gissa om jag blev glad när jag häromdagen kikade in i Scrapptorgets blogg och hittade en länk till min blogg i deras inlägg om vinnarna i blogcandyt! Igår landade ett ark med underbara julstämplar från Stämpelboden i brevlådan :) Tänk att av alla som var med så råkade en av lotterna falla på mig! Som sagt, gissa om jag blev glad!

Hos Ulrika hittade jag en utmaning där man skulle göra ett julkort med rosa som dominerande färg och den tänkte jag att jag skulle hänga på. Det blev en favoritvikning i repris. Älskar verkligen den här vikningen. Jag tycker att den blir så fin :)



Stämpel från Sarah Kay färglagd med akvarellpennor. Textstämpel från Stämpelboden stämplad med vintage photo. Mönsterpappret är från My minds eye. Rivna och chalkade kanter är lite av en favorit. En gardenia och lite spets fick räcka som dekoration. Stämpeln är så fin med så mycket detaljer så jag vill inte ta för mycket fokus från den, även om gardenian är ganska iögonfallande.



Och såklart en bild på det utdragna kortet (om än inte i sin fulla längd eftersom det blev för svårt att fotografera). Tog fram kantstansen och satte fast några blingstenar. Ett litet snöre i toppen för att underlätta när man ska dra ut kortet, sen var det klart.

Nu ska jag försöka röja lite på skrivbordet så att jag kan få plats att sätta ihop några julkort medan jag fixar lite här vid datorn. Tog en sväng inom JP Hobby idag när jag ändå var i stan för att köpa födelsedagspresent till en kompis som fyller 20 imorgon. Fyllde på lagret med två magnoliastämplar, lite papper, en tim holtz mask, lite blommor, adornit bokstäver, pearlmaker och en massa bling, så nu ska här skapas!

Ha det fint!

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: ulrika_m

Vilken rolig kortvikning! Underbart fint kort, gillar verkligen stämpeln jag också (fint med lack på detaljerna förresten). De fina spetskanterna passar ju perfekt till det romantiska temat. Tack för att du ville vara med i min utmaning! Kram!

2009-12-04 @ 20:35:08
URL: http://ulrikascreativecorner.blogspot.com
Postat av: Genevieve

Hej igen! Vi träffades på JP Hobby härömdagen och du hjälpte mig att välja ut mina ProMarker pennor. :-)



Vilket fint kort du har gjort!!!! Jättefint var det!!! Jag kunde inte låta bli att testa mina pennor i helgen. Men det känns som om färgerna blir för starka på motivet. Jag kanske inte har använt mig av rätt teknik. Har du några kort som du målade med ProMarker som du kan visa hur du målar? Ha en fortsatt trevlig helg!

//Genevieve

2009-12-06 @ 10:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0