LO med havstema

Hejsan!

Tävling nummer 2 i Hobbyhusets Sommarsspurt gick ut på att inspireras av en bild på ett ankare. Tog tillfället i akt att göra en LO med ett av mina absoluta favoritfoton. Det är taget av min pappa under en båttur i Kroatien för ett par år sen.



Jag testade lite tekniker som jag har sett andra använda som är sååå snygga tycker jag, men som jag inte har provat själv förut. Kladdet med akrylfärg under det grå pappret är ett exempel, och de ruggade, rivna och chalkade kanterna är ett annat. Ankaret har jag ritat för hand, målat med Promarker, förstärkt med ett skimrande glitterlim (alltså inte de riktigt glittriga) och lackat med 3D-lack. Puncinellan har fått agera fiskenät med små snäckberlocker i. Hade egentligen tänkt sätta dit en berlock med en uppäten fisk (dvs. skelettet) också, men den hittade jag inte, så jag har lämnat lite plats så att jag kan sätta fast den vid ett senare tillfälle. Blingstenarna tänkte jag skulle få symbolisera vatten som glittrar av solen. Poetiskt, eller hur? ;) På bandet har jag gjort en liten råbandsknop eftersom det är den enda knopen jag kan och för att jag tyckte att det kändes lite passande till havstemat. Funderar lite på om det inte fattas något, men jag vill inte överarbeta LO:n heller eftersom jag är rädd att fotot försvinner lite då... Men men, jag tycker att det funkar bra som det är, och jag har ju kvar LO:n här hemma om jag kommer på något bra att sätta dit.


Nu ska jag sätta mig och beställa ett gäng nya Tombow-pennor. Känner att jag saknar några färger, och jag behöver ha en ny svart eftersom jag har sålt min ;P En tjej på SS ville ha en svart, och frakten är ju rätt dyr om det är fast frakt, så jag sa att hon kunde få köpa min så tar jag en ny när jag beställer de andra. Frakten blir ju densamma för mig ändå.

Ha det gott!
Kramar Anna

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Så snyggt! Gillar alla små fina detaljer!

2009-07-30 @ 14:05:30
URL: http://ullespyssel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0