En liten uppdatering...

Hejsan!

Känns som att någon har varit lite dålig på att uppdatera här....

Förra veckan var vi ju i stugan ett par dagar. Jättemysigt! Jag, pappa och Fia tog en tur till Sjöbomarnkad eftersom jag hade läst på Svensk Scrapbooking att Handarbeta skulle stå där. Jippi! Vi for runt och letade ett par timmar och pappa var oväntat engagerad, men inte hjälpte det. Vi hittade inte deras stånd, så det blev inga scrapp-inköp där inte...

Vi åkte hem en dag tidigare än planerat eftersom vädret inte var så roligt, så sen i lördags har vi jobbat med att göra om mitt rum! :) Det är i stort sett färdigt nu. Vi ska försöka hitta en liten soffa eller en fåtölj och så har vi lite andra små detajler kvar innan det är helt klart. Det känns riktigt bra. Jag är verkligen hur nöjd som helst! (Bild kommer när allt är klart)

I måndags fick jag hem mitt pris från CC:n på Svensk Scrapbooking. Ett paket med tio stycken Sakura Gelly rolls :) Jättekul eftersom jag gillar att måla detaljer på stämpelmotiv och liknande med dem. De enda färgerna som jag redan hade var guld och silver, och det är ju aldrig fel att ha extra av.

Kom på att jag nog inte har visat mina bidrag till andra delen av Hobbyhusets sommarspurt.

I en av deltävlingarna skulle man skapa utifrån en text man hade på klyskåpet, och så här blev mitt bidrag:



Inte så avancerat, men det tog en himla tid att stansa, placera och klistra fast alla bokstäver ;)


I en annan skulle man skapa monokromatiskt utan att använda mönstrat papper.



Första gången jag har försökt mig på monokromatiskt... Det var inte helt lätt, men det resulterade i alla fall i denna lilla ask.

Och sist ut ett kort gjort efter en kortskiss



Känns som att jag hade kunnat jobba mer med den skissen, men det blev lite stressigt på slutet för att hinna med, så jag fick helt enkelt nöja mig med det här...

Jag fick förfrågan om jag inte kunde förklara lite närmare vad det är jag ska göra till hösten, så det tänkte jag svara på här.

Skrivande som metod och gestaltning är en ganska ny kurs på Malmö Högskola (genomfördes första gången förra året). Under kursen lär man sig att använda skrivandet som ett sätt att berätta och undersöka olika frågeställningar. Man undersöker skrivprocessen, experimenterar med det egna uttrycket och med vilken form som passar vilket innehåll. (Beskrivning av kursen är lånad från Malmö Högskolas hemsida) I brevet som skickades ut från en av kursens lärare skriver hon att vi parallellt med skrivandet kommer att göra en fördjupande läsning av poesi och prosa. Låter det inte spännande? :)

Nu ska jag försöka ta tag i de sista tävlingarna i sommarspurten som ska vara färdiga om en vecka. Har börjat lite på ett, och hade en tanke på hur jag skulle göra ett annat, men så såg jag grejor som de andra hade gjort och fick lite prestationsångest, så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra... Tänkte i alla fall fortsätta på det jag håller på med så får vi väl se hur det blir...

Ha det gott!
Kramar Anna

Kommentarer
Postat av: gittan

kikat runt lite, mkt fint och färg glädje i din blog :)

2009-07-27 @ 06:25:12
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/
Postat av: Karin/essmo

Vilka fina alster du har gjort! Gillar den rosa (förvånad?! hihi) asken massor, urfin! Även kylskåpsskylten är görcool, vilka bra ord =) Snyggt typsnitt oxå.. =)

Ha det fint!

kram kram!

2009-07-27 @ 11:51:05
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Angelica

Ja, det låter ju onekligen som en spännande kurs att gå! Hoppas du kommer trivas bra där!



Vad tråkigt att det blev regnigt i stugan, och att ni inte hittade Handarbeta. Men jag läste på ss-forumet att Handarbetas son (eller ja, de som har handarbeta alltså...)hade blivit akut sjuk så de hade fått åka till sjukhuset istället - därav deras frånvaro...



Jättefina bidrag du gjort! Gillar kylskåpspoesin - den är jättesöt!

Asken är helt bedårande fin, du lyckades hur bra somhelst med det monokromatiska!

Och kortet är jättegulligt!



Hoppas allt är bra med dig!

Ha de bäst snckan!

Kram / Angelica

2009-07-28 @ 00:56:21
URL: http://scrappgalen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0