JP, nya kort och glad midsommar!

God kväll!

Tänkte att jag skulle hinna med en liten uppdatering nu eftersom vi åker till Norrtälje imorgon för att fira farfars systers guldbröllop. Ska bli jättekul, men det känns förståss lite konstigt att inte fira midsommar i stugan som vi har gjort de senaste 18 åren... Jag tycker att vi ska samla alla och ha en egen midsommar lite senare i alla fall  ;)

I tisdags var jag, Fia och hennes kompis Amanda i Malmö och gjorde ett litet besök hos JP Hobby igen. Därför tänkte jag bjuda på några bilder :)



Cardstock, såklart!



Skimrande papper köpte vi också







Designpapper blev det också :)



Stämplar från Bildmålarnas passade jag också på att köpa på mig :)



Och några till :)



Lite dekorationer



Lite färg, pennor och chalk är också kul

Dessutom gav jag Fia och Amanda vars en liten peng att handla valfria grejor för som vi ska pyssla med när vi åker upp till vår stuga nästa vecka.



Här har vi Amandas val! Så fint :D Jag älskar stickersen med blommorna så det var kul att vi råkade köpa det båda två ;) Jag fick nämligen inte veta vad de köpte, och de såg inte allt jag köpte (även om jag bad om lite smakråd på vissa grejor)



Här har vi Fias val. Hon valde att lägga till lite av sina egna pengar eftersom hon ju faktiskt använder en hel del hon också ;) Också jättefina grejor! I hjärtat står det love massor med gånger, men det syns tyvärr inte så bra på bilden.



Småpengarna som blev över efter deras inköp använde de tillsammans och köpte papper för :)

Mycket inköp och lite verkstad?? Nä, inte riktigt, men de flesta av korten vill jag vänta med att visa upp tills mottagarna har fått dem eftersom det finns viss risk att de skulle få syn på dem här annars. MEN, jag har ett par som jag kan visa upp i alla fall.

Här har vi kortet som jag har gjort till guldbröllopet som vi ska fira på fredag. Mamma frågade parets dotter vad de tycker om eftersom vi skulle fixa en liten present, och hon svarade: "De läser gärna om djur, natur och trädgård. Och lyssnar på klassisk musik" Vi tog delvis fasta på första meningen, och då gjorde jag ett passande kort.

 

Stämplarna är från hÄnglar & stÄnglars senaste klubbkit. Vagnen är från en annan stämpel i kittet, men eftersom jag ville ha en flicka och en pojke, och inte två flickor, klippte jag ut vagen och satte svart band i så att pojken kunde dra den. Motiven är färglagda med Tombow. En liten blombuket a la Angelica fick också pryda kortet. Satte även lite slikepapper bakom buketten. Siffrorna är från cuttlebugs Fancy Pants alfabet. Hjärtat har jag ritat för hand på vitt CS och chalkat i kanterna.



Baksidan dekorerade jag också. Bården har jag gjort med min kantstans som jag visade i förra inlägget (gäller den på framsidan också) I cirkeln står det "Handgjort av Anna Skärblom", vet inte riktigt om det syns ordentligt när man inte vet vad där står ;)

Förra veckan fyllde mina kusiner 3 år, så då gjorde jag två enkla, men passande, kort till dem. De älskar traktorer (vilket det var i paketen också). Stämpeln är från hÄnglars senaste klubbkit och traktorn har jag skrivit ut från internet. Färglagt med tombow resp. Promarker.





Ett studentkort till en rosa tjej får avsluta för idag. Har egentligen fler att visa upp, men klockan är 00.50 och jag ska upp ganska tidigt imorgon, så jag varken känner att jag orkar, eller har tid att lägga upp fler nu. Det får vänta helt enkelt ;)



hÄngel-stämpel igen. YouDo-blommor, pärlfloss, stämplar från Heidi Grace och lite bling. Kort, men intensiv, genomgång av materialet  ;)

Ha en ritkigt mysig midsommar och en god natt!
Kramar Anna


Kommentarer
Postat av: Angelica

dregel Alltså - nu bestämmer jag å de lagtydligaste, det får EJ förekomma sådana lockande bilder som du bidragit med i detta inlägg. Du riskerar att bli ansvarig för inköp av ett nytt tangentbord till följd av dregel som i sin tur skett till en kortslutning.... Åååh, vad sugen jag blir på shopping nu då! Fast jag väntar faktiskt hem ett par beställningar nästa vecka.. Massa GreetingFarm-stämplar, mängder med TimHolts-prylar och annat smått & gott! *ler



Dina kort är ju bara hur fina som helst - as usual! Gillar verkligen buketten du gjort!

Och färgläggningen är ju grym!



Ha de nu så gott och ha en riktigt trevlig midsommar!

Kram /Angelica

2009-06-18 @ 22:02:22
URL: http://scrappgalen.blogspot.com/
Postat av: Lian

Hej ville bara önska dig en härlig midsommmar!



OCH säga att NEJ jag har inte glömt bort dig... jag fnular på vad jag kan skicka tillbaka till dig som tack för de fina fjärilarna jag fick utav dig. Men jag mailar dig om det i det snaraste.



KRAM KRAM

Lian

2009-06-19 @ 11:10:53
URL: http://www.kexholm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0