Några dagar i skogen, skissutmaning, sommarspurt och CC

Hejsan allihop!

Denna veckan har till större delen spenderats i vår stuga tillsammans med Fia och hennes kompis Amanda. Det blev god mat, bra filmer, mys framför brasan, grillade marshmallows, promenader och en massa scrapping. Dessutom en riktigt härlig naturupplevelse. Vi satt och tittade på tv när jag slog en blick ut genom fönstret mot trädgården. Ute på stenmuren som löper längs med tomten stod två rådjur! De tog ett skutt ner i trädgården och stod och tittade på oss en ganska lång stund. Tyvärr lyckades vi inte få någon bild eftersom det inte gick att fota genom fönstret och rådjuren blev rädda och sprang in i skogen när vi försökte smyga upp fönstret... Häftigt var det i alla fall :)

Nu tänkte jag bjuda på lite nya kreationer

Det är Sommarspurt hos Hobbyhuset och under denna och förra veckan har det varit tre utmaningar och här kommer mina bidrag till dem:

1. Skiss med teknik



Här skulle man följa en skiss och man var tvungen att ha med 3 knappar, 4 sorters band eller spets och handskriven journaling.

Oj, vad jag är missnöjd med min handstil här! Jag har en helt okej handstil annars, men när jag behöver skriva snyggt så går det inte alls. Tänkte kolla upp om studiefrämjandet kanske har någon textningskurs eller något. Mamma gick en sådan för flera år sen och hon tyckte att det var jättekul. Håller man dessutom på med scrapbooking kan det ju komma extra mycket till användning också :)

2. Sommar-LO



Till den andra utmaningen skulle man göra en sommar LO. Enda kravet utöver det var att man inte fick använda blommor! Inte heller papper med blommor eller fotografier på blommor var tillåtet. Inte helt lätt, men jag fck ihop det i alla fall.

Jag valde att hålla LO'n ganska enkel, och låta fotografierna tala för sig själva eftersom jag tycker att de är så himla fina ;)

Det prickiga pappret som finns både här och på den första LO:n kommer från DCWV. Bokstäverna är cuttlebugs Fancy Pants-alfabet.

Tyvärr kommer jag inte ihåg varifrån sandalerna kommer. När man är tre personer som rotar runt bland scrapgrejorna är det lätt att omslag och liknande försvinner.

3. Altered



Den tredje, och sista, tävlingen den här veckan gick ut på att altra något, så jag dekorerade ett kollegieblock. Stämpeln är från Bildmålarnas och är färglagd med Tombow. En del av detaljerna är dessutom målade med en Sakura gel-penna för lite glittrande effekt. Synd bara att det är så svårt att fånga glitter på bild ;) Fancy Pants-alfabetet åkte fram här också för att tala om vem blocket tillhör.

Svensk Scrapbooking har haft Midsommarcrop som avslutas idag. Hann inte med så många bidrag eftersom jag upptäckte att den hade startat när det bara var ett par dagar kvar. Tre kort hann jag i alla fall med.



Detta kortet gjorde jag efter Neliz skiss. Stämpeln är från Bildmålarnas och färglagd med Tombow. Även här jar jag målat detaljer med sakura-pennan, men det kommer inte fram här heller. Lite glitterlim från YouDo fick piffa till körsbärsblommorna lite. Båda designpapperna kommer från S E I.



Kamillas skiss resulterade för min del i detta kort i grönt och lila. Stämpel från Bildmålarnas färglagd med Promarkers. Rutigt papper från Inkido och prickigt papper från Panduro Hobby.



Mitt sista bidrag till CC:n blev detta rosa kort, gjort efter Yolis skiss. Stämpel även här från Bildmålarnas, färglagt med Promarkers. Det rutiga pappret kommer från Karen-Marie Klip och det randiga under nallen från Junkitz.

Sist ut idag blir mitt bidrag till Hobbyhusets månadsutmaning där man skulle skapa efter Essmos skiss, och dessutom ha med wellpapp, minirosor och minst två band eller spets.



Använde lila CS som jag stämplade i silver med en stämpel från Heidi Grace. Wellpappen målade jag med lila akrylfärg och öste på med glitter från YouDo (vilket tyvärr inte syns så bra på bilden). Som jag tror att jag har nämnt innan så håller vi ju på att göra om mitt rum, och då sparade jag en bit bård för att kunna scrappa med, så det är det som sitter bakom wellpappen :) Har haft bården i 13 år, och förra gången vi målade om så målade vi runt den eftersom jag fortfarande gillade den då. Nu känner jag väl lite mer att jag har växt ifrån den ;) Körsbärsblommorna uppe i hörnet har jag chalkat med Fluid Chalk, färgen Wisteria. Siffrorna har jag stansat ut med cuttlebugs Fancy Pants alfabet, och färgat lite med silverfärgad stämpeldyna så de skimrar lite, vilket inte syns på bilden det heller... Bilden är i och för sig inte tagit samma dag som jag föddes, utan jag är väl ett par månader där, men jag tyckte att det fick gå ändå ;)



En liten detaljbild. Här syns glittret lite bättre :)


Det var allt för idag! Känner att jag har varit riktigt kreativ de senaste dagarna ;) Har gjort ett kort till min moster som fyllde 40 också, men det glömde jag att fota eftersom jag var så koncentrerad på att få okej bilder till tävlingsbidragen. Eva fick kortet igår, så det förblir en hemlighet ;)

Ha det gott!
Kramar Anna

Kommentarer
Postat av: Karin (Essmo)

Oj va mycket fina alster du har gjort! Jättekul att du hakar på HH´s sommarspurt! å layouten på dig själv är ju helt superfin! Jättefina kort oxå, härligt å se att det skapas även under sommaren =)

ha en härlig vecka,

kram kram!

2009-06-29 @ 09:22:39
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Jessica N

Oj vad du är produktiv!!

Gillade din LO på dig själv massor! Korten var också jättefina. Tack för inspirationen du gav mig!



Kram Jessica

2009-07-26 @ 20:41:17
URL: http://nilssonjessica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0