Studenter, fotboll och ebay

Hallå där!

I morgon börjar studenterna för min del! Då har jag både en av mina bästa vänner och min granne. Jobbar från åtta till halv fyra imorgon, sen blir det snabbt hem och göra mig klar för att vara på Heleneholms gymnasium kl. 18. (Har lite svårt att förstå att det imorgon är precis ett år sen jag själv gick ut där!) Efter utsparken åker vi och firar Mikaela (vet inte var, men jag har turen att få skjuts dit, så det känns bra). Beroende på när jag kommer hem därifrån, går jag över och säger grattis till min granne också. Kommer att visa korten sen, men det är för mörkt för att få bra bilder nu.

Jag, mamma och Fia var på Burlöv Center idag för att köpa presenter. Måånga blev det! Johan har fem, jag har en, Fia har en och familjen har två studenter att fira i år. Skulle in på Cubus och köpa en tunika som jag blev lite förälskad i när jag och Fia var på Entré i fredags, eftersom jag aldrig köpte den då. Tror ni att de har den där då? Nä, det är väl klart att de inte har nu när jag bestämt mig för att köpa den och dessutom planerat att jag skulle ha den på studenterna imorgon. Blev jättebesviken, men då säger min kära mor "Då kör vi väl till Entré, så får du springa in och köpa den där istället". Tjiihooo! Så jag fick min tunika i alla fall :)  Är supernöjd! Och jag har kläderna färdiga till imorgon, så behöver jag inte stressa för mycket till bussen.

Fredag blir nog lite återhämtningsdag, och förhoppningsvis flödar inspirationen så att jag kan göra fler studentkort till nästa vecka.

På lördag blir det fotboll, VM-kval, Sverige mot Danmark. Gissa vem som kommer att sitta klistrad?!! Ingen kickar fotboll som han, Zlatan jag säger Zlatan! Japp, jag älskar att titta på fotboll och Zlatan har varit favoriten lääänge. Tror att jag var 12 när jag sa att jag skulle gifta mig med Zlatan ;)

På söndag blir det 3-årskalas för kusinerna, och så ska jag väl ta mig till skolan för att rösta. Det är första gången jag får lov att rösta i år, så jag känner mig himla vuxen nu när jag har suttit och läst lite broschyrer från olika partier för att fatta beslut!

Har förresten vunnit min första auktion på ebay, så nu väntar jag hem ett alfabet till cuttlebugen. För alfabetet och frakt från USA har jag betalat sammanlagt 187 kr, så jag känner mig rätt nöjd faktiskt. Nu hoppas jag bara att det kommer fram som det ska :)

Nej, nu får jag faktiskt ta och gå och lägga mig. Jag ska ju upp tidigt imorgon för att jobba.  Ska dessutom vara på en av 1-4 avdelningarna, så då gäller det att vara pigg för att hinna med ;)

God natt!
Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Angelica

Oj vad många studenter du ska fira! Hos oss har vi bara en detta året, så skönt. Värst var det för några år sen då det både var släkt och vänner som skulle "studenteras"...



Tur med tunikan! Och sjysst mamma som tog på sig att köra till entré (jag har fortfarande inte varit där... Skam på torra land!)



Jättefina studentkort du fixat!



Ha de gott tjejen!

Kram / Angelica

2009-06-06 @ 14:19:00
URL: http://scrappgalen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0