Blogcandy

Blogcandy hos Angelica, och det vill jag verkligen inte missa! Här är en fin bild på några av grejorna man kan vinna! Fint va? :)




För att få en lott extra i utlottningen skulle man berätta en kul historia eller något, så det måste jag ju göra. Tänkte därför ta tillfället i akt att berätta två små historier som hänger ihop och som jag tycker är så himla söta!

För någon vecka sedan var mina nästan 3 år gamla tvillingkusiner här och hälsade på, eftersom de ville gå på beklassen (lekplatsen). Jag och Fia tycker att det är rätt kul att träna konstiga ord med dem och följande hände den här gången. 

På bordet i vardagsrummet står en flaska med hästliniment och grabbarna undrar nyfiket vad det är. Vilket perfekt ord att träna på!
  Erik är jätteduktig och får nästan rätt på det, så när mamma går förbi tycker jag att vi ska visa henne vad han har lärt sig, trots att det fortfarande är lite svårt.

Jag pekar på hästlinimentet och frågar:
  - Vad är det där?
  - Jag vet inte, svarar Erik blygt
  - Men du var ju jätteduktig precis
Efter en kort stunds tystnad lägger Erik huvudet lite på sné och frågar:
  - Kan du hjälpa mig att säga det?

(Det slutliga resultatet blev "Hästmilinent", med ett väldigt betonat H)

Påväg hem från lekplatsen plockade vi lite blommor, vilket ledde till några ord till att träna på.
  Nu skulle vi nämligen försöka lära oss de olika namnen på blommorna (maskros, syren och förgätmigej). Innan vi började tänkte jag se om de redan kunde någon av dem så jag pekade på maskrosen, men det visste de inte. Jag pekade på syrenen, men det visste de inte heller. När jag pekade på den lilla blåa blomman förgätmigej utbrister Erik:

  - SKILLA! Kanske...

Så det var min lilla dubbelhistoria. Tycker själv att den är så söt, och det är inte utan att jag sitter och ler för mig själv såhär innan läggdags.

Tänkte uppdatera om vår lilla Malmötur också, men det får vänta. Nu längtar jag efter att få sova!
 
God natt!
Kram Anna


Kommentarer
Postat av: Angelica

Hihi... Vilka mysiga stories! Ja, barn kan få till det rejält i sina ordvitsar, har hur många somhelst här hemma...

Min dotter vänder tex ofta på dubbelord (tex kattunge - ungekatt, osv) och en gång när vi var ute och gick, så stannade hon plötsligt och sa, högt och tydligt: "Öööörk, titta mamma, en sån där bajshund!!"... Ja, det var förstås en hundbajslort som låg där...



Ha en trevlig lördagskväll!

Kram / angelica

2009-05-30 @ 21:32:44
URL: http://scrappgalen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0