Big Ben, konfirmation och scrapmara


Hej allihop!

Som jag berättade i förra inlägget skulle Fia bygga en känd byggnad som skolarbete. Här kommer en bild på Big Ben som jag hjälpte henne att bygga (tyvärr vill den inte komma på rätt håll när jag lägger in den). Jag var väl inte helt nöjd med resultatet, men med tanke på att vi slängde ihop det på en eftermiddag/kväll är det väl rätt okej ;) Vi hade inte tid att vänta på att 3d-lacket skulle torka, vilket innebar att  vi fick kladda på det medan Big Ben stod upp. Detta gjorde förståss att det rann lite och ordnade en del fula droppar. Hade vi börjat lite tidigare hade det blivit mycket bättre, men men. Fia var i alla fall nöjd, och hennes lärare var imponerad, och det är ju det viktigaste! Nu väntar vi på att få höra vad det blev för betyg.



I lördags var det dags för Fia att konfirmeras. Hon läste en egenskriven dikt och sa bestämt till oss innan att vi inte fick lov att gråta! Tack för den ;) Jag fick den stora äran att vara hennes handpåläggare! Både jag och Johan är faddrar till henne, men för att alla skulle få plats vid altarringen var det begränsat till en handpåläggare per konfirmand. När jag ställde mig bakom Fia började killarna på andra sidan flina och mima "Guud, vad ni är lika"! En riktigt fin konfirmation hade de i alla fall!

Det blev rätt mycket folk här hemma sen (ca 30 pers.), vilket var jättekul! Fina presenter fick hon också. Jag hade köpt ett smyckeskrin till henne, eftersom hon hade önskat sig det, (självklart tog jag det finaste jag kunde hitta med massa fack, utfällbara kanter, spegel osv) och ett par örhängen i silver. Johan fick också vara med på den presenten. Den stora presenten från oss i familjen + mormor och morfar + farmor var en systemkamera som hon har önskat sig jättelänge!

Jag gjorde två kort till henne, ett till smyckeskrinet och ett till kameran:



Stämpel från hÄnglar & stÄnglar, blomma från YouDo med en miniros i och kors i glittrigt cardstock. Tyvärr syns det inte hur mycket korset glittrar, det gick inte riktigt att fånga på bild.



Stämpel från hÄnglar & stÄnglar här också, blommor från Long King och även här kors av glittrigt CS. Kortet dras ut likadant som kortet jag gjorde till Sommar och sol-tävlingen i Hobbyhusets poängjakt.

Denna veckan har jag jobbat på förskolan mån-ons och varit helt slutkörd när jag kommit hem, och idag har jag tömmt en del på mitt rum eftersom vi ska göra om. Det har alltså inte blivit så mycket scrappat den här veckan, men det är ju ett par dagar kvar. Funderade på att anmäla mig till JP hobbys scrapmara, men jag funderade lite för länge så jag missade sista anmälningsdatum. Jag hade nog inte velat gå själv ändå, och skulle både jag och Fia gå hade vi fått betala 600 kr, vilket känns lite mycket... MEN, jag och Fia har kommit fram till att vi ska ha ett eget scrapmara på lördag innan Eurovision finalen (HEJA MALENA!). Jag har letat runt på internet idag och hittat två skissutmaningar, två temautmaningar och en färgutmaning som vi kan göra bidrag till. Tänkte nog försöka hitta ytterligare några för att man ska ha lite att välja på. Självklart kommer vi ju att kunna göra sådant som inte ska till någon utmaning också, men jag gillar utmaningar ;)

Imorgon tänkte jag ta en tur till Malmö. Mina fästkuddar är nästan slut och jag behöver vit CS. En tur till JP alltså! Jippiii!  Vid tre åker vi till Dalby och hämtar mina små kusiner(2x3 år). De ringde idag och sa att de ville komma hit och gå på beklassen (lekplatsen) så mamma och moster Eva bestämde att vi skulle hämta dem på dagis och vara här ett par timmar på eftermiddagen.

Nu ska jag och Fia snart fixa en egen blogg till henne. Hon vill såklart kunna delta i olika tävlingar med sina bidrag och inte bara hoppas på att jag kan vinna något kul till oss. ;) Perfekt när man är två! Mycket roligare och mycket billigare!

Ha en mysig kväll!
Kram Anna 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0