Jag är...

Hej igen!

Då var det dags för det sista bidraget till Hobbyhusets poängjakt. Känns lite tråkigt att det snart är slut! I den här extratävlingen skulle man skapa på temat "Jag är...". Här kommer den LO som jag gjorde till tävlingen. Det blev lite stressigt nu eftersom vi åker upp till vår stuga imorgon och att jag därför måste få iväg den idag.

Jag funderade ganska länge på vad jag skulle göra och kom fram till att jag kunde göra något om min stora fobi, nämligen spindlar, men så såg jag att det redan var någon som hade gjort det! Eftersom jag inte gärna ville göra något som någon annan redan hade gjort fick jag fundera om. Efter lite input från min kära mor bestämde jag mig istället för att göra något om att jag är ättling till Linné. Här har vi resultatet: 



Att det skulle vara mycket blommor var en själklarhet, med tanke på vad Linné sysslade med. Passade på att använda lite Majblommor, eftersom vi har köpt ovanligt många i år. Först kom två jättesöta pojkar i 6-7 års åldern och knackade på. När jag öppnade dörren sa de: "Kan du vara snäll och köpa lite Majblommor" och då kunde ju inte jag låta bli, så jag köpte två. Lite senare på dagen kom vår granne och eftersom vi har köpt av henne och hennes syster i alla år kunde jag ju inte säga nej till henne heller, så jag köpte två till. När mamma kom hem från jobb på kvällen berättade hon att hon hade lovat att köpa av sin arbetskamrats dotter, så hon köpte tre små till av henne, och en dekal. Använde 6 av de små majblommorna! 

De vita blommorna är från YouDo, med rosa brads från Panduro, och minirosorna är från JP Hobby. Linnean har jag skrivit ut på fotopapper.

Fotot på mig har min syster tagit, och bilden på Carl von Linné är utskriven från internet.

Jag brände lite vanligt vitt papper för att få lite åldrad känsla och skrev "Jag är dotterdotter son, dotterdotter dotterdotter sonson dotter till Carl von Linné"

Det bruna pappret har jag embossat med Cuttlebugen.

Alla färgerna på papper är valda efter färgerna på Linnea-blomman på bilden.


Här följer några detaljbilder:
 












































Vill också tala om att jag har fått mina första awarder idag! Så glad jag blev när Angelica kommenterade mitt förra inlägg och skrev att jag hade något att hämta i hennes blogg! Ska ta tag i att skicka dem vidare så småningom. Nu är det snart middag på gång, och sen är det Robinson, som jag har fastnat i igen! Antingen tar jag awarderna efter det, eller så gör jag det på måndag!

Ha en mysig lördagskväll!

Kram
Anna


Kommentarer
Postat av: Helén

Vilken kul grej! Och såklart väldigt passande med alla blommor! Roligt med majblommorna.

2009-05-02 @ 19:26:06
URL: http://h-scrapbookingmyway.blogspot.com
Postat av: Li@n

Men vilket skoop att du är släkt med Linné minsann. Vi Smålänningar vill ju gärna säga att han är "vår".

Såklart att det ska vara blommor på en sådan Lo, klurigt att använda majblommor! Det blir ju som ett vad heter det, tidsmärke när du gjorde din LO.



Jättefin var den iallafall

kram kram

Lian

2009-05-03 @ 00:43:53
URL: http://www.kexholm.blogspot.com
Postat av: Angelica

Men vilken rolig idé! Och sååå coolt att vara släkting med han (att du dessutom lyckades få ihop det med alla "dotterdotter, sondotter...etc"!)



Bra sätt att använda majblommorna, här får de ju verkligen komma i sitt rätta element!

Tycker denna Lo'n var skithäftig och snygg!



Synd att det är slut nu, men jag fortsätter kika in till dig iallafall ler! Kanske blir fler sådana här tävlingar?



Ha de gott och hoppas ni fick det trevligt i stugan!

Kram / Angelica

2009-05-04 @ 08:29:23
URL: http://scrappgalen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0