Julkort

Hallå där!

Nu är det på tiden att jag bloggar igen. Har varit lite dålig på det senaste tiden tycker jag. Det har ju ändå skapats lite sen mässan i Göteborg. Jag misstänker dock att jag inte kommer att hinna med överdrivet mycket nu de kommande veckorna. Födelsedagar, redovisning i skolan, en dikt på tre a4-sidor som ska in, därefter kommer det fler skrivuppgifter i skolan och några födelsedagar till. Och så börjar det bli dags att förbereda lite inför jul också naturligtvis... Det är inte direkt så att jag känner mig stressad, men jag är glad att vi inte har föreläsningar varje dag, för det är ju som sagt en del på gång nu ;)

Idag tog jag en sväng till JP Hobby. Pia har varit så snäll och hjälpt mig att få ihop presenter till en julkalenderswapp som jag är med i på Svensk Scrapbooking och i veckan fick jag ett mail om att de skulle vara färdiga idag. Hämtade också lite distress refiller som jag beställt och passade på att köpa på mig lite grejor till MHV.

Ett julkort har jag också fått ihop idag, och jag tyckte själv att det blev helt okej ;)



Båda mönsterpapperna kommer från Inkido. Det blå pappret har jag sprayat med perfect pearls så det glittrar lite lagom mycket. Stämpeln från Sarah Kay har jag färglagt med akvarellpennor. Tyckte inte att det blev riktigt bra när jag använde Promarkers. Det är blev mjukare och mycket bättre. Min pensel-penna som jag köpte på mässan gjorde att det var både roligare och lättare att få snyggt. Adornit bokstäverna är 3D-lackade, liksom en del detaljer på stämpeln. En liten blombukett med blommor från JP Hobby och Wildorchidcrafts.

Nu ska jag börja packa in alla mina 24 paket till julkalenderswappen och kanske försöka skriva ett par rader på den där låånga dikten som ska vara färdig på måndag.

Take care!
Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Lian

Helt okej, det är ju jättefint!! Stämpeln är underbar men kortet i sig är väldigt fint. Har du "rivit" hål i mitten så att motivet går igenom eller hur har du gjort? O vad är det för "grenar" du har bakom de vita kallorna?



Näe inte får jag något gjort och jag som ändå inte pluggar längre, så jag förstår att du har fullt upp med allt skoljobb och ändå hinner göra kort, jisses.



Ha det fint o håll tummarna för att jag ska hinna få lite gjort jag också.

kram kram

L

2009-11-11 @ 00:19:30
URL: http://www.kexholm.blogspot.com
Postat av: Li@n

Hejsan, hoppas du har det bra och att du hinner göra lite annat än bara ägna dig åt studielitteratur.



Ha en skön helg (här uppe snöar det)

kram kram

Lian

2009-11-13 @ 23:53:27
URL: http://www.kexholm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0