Nytillverkat

God kväll!

Första dagen i skolan idag efter den härliga influensan. Lite tråkigt att inte ha lämnat in någon text pga. sjudom eftersom jag inte kunde vara lika aktiv i responsgruppen då. Dessutom var det första gången med den nya gruppen, så jag hade gärna velat vara med ordentligt från början. Men men, sjuk blir man ju ibland och det är inte så mycket att göra åt det. Jag får börja skissa på kompleteringsuppgiften som ska vara inne om ett par veckor istället. Gruppen verkade i alla fall kul och det är ju inte helt fel.

Lite scrappande har det blivit senaste veckorna i alla fall. Det har tagit ovanligt lång tid eftersom jag inte riktigt har orkat sitta för långa stunder åt gången, men jag har fått ihop ett par alster till JP Hobbys oktoberfestival (dock inte alla som jag hade planerat innan jag blev sjuk) och några till cc'n på Svensk Scrapbooking nyligen. Det blir inte bilder på allt nu, men ett par kan jag i alla fall bjuda på ;)




Utmaningen här från Svensk Scrapbooking var att lifta ett jättefint kort som Lillnettan gjort och att ha med ett stämplat motiv. Mitt stämplade motiv är hjärtat, från panduro, som skymtar i bakgrunden. Textstämpeln är från Inkido Jag tyckte nog att det blev rätt bra om jag får säga det själv.



Här är ännu en lift till Svensk Scrapbooking. Tycker att cirkeln som jag målat med cracklepaint och sen dränkt i 3D-lack blev himla fin. Stämpeln från Greeting Farm (som Angelica så snällt lånat ut) är färglagd med Promarkers och lite detaljer med mina sakurapennor.



En av förra veckans utmaningar i Oktoberfestivalen var att skapa i svart och vitt. Jag visste direkt vilken stämpel jag ville använda, så det fick bli ett mindre traditionellt julkort. Stämpeln från Inkido fick jag i födelsedagspresent av familjen. Är den inte fin, så säg...



En annan av JP's utmaningar var att skapa något med en lista. Jag gjorde ett "inbjudningskort" till Fia för en mysdag när hon får novemberlov, eftersom jag också är ledig en hel del den veckan.



En Lo har jag också hunnit med, även den till Oktoberfestivalen. Uppgiften var att utgå från en skiss och att ha en låttitel som rubrik. Jag valde en av mina absoluta favoritlåtar sen ungefär ett år tillbaka. Viva la vida betyder ju lev livet och bilden är tagen på min första utlandsresa på egen hand (eller, min kompis var ju med, men inga föräldrar). Tyckte nog att den blev rätt bra, men tyvärr gör inte färgerna sig rättvisa på bilden då den är tagen ganska sent på kvällen.



Sista alstret för ikväll blir detta kort till JP's utmaning där man skulle ha Kramar som titel. Jag plockade fram mina nya, fina Penny Black stämplar och smög in ett litet jul- framför kramarna. Gillar verkligen hjärtat som jag klippt ut i metallpapper och sedan torrembossat med cuttlebuggen. Misstänker att något liknande kommer att dyka upp på flera alster i framtiden.

Igår var jag på JP för första gången sedan nyöppningen. Jag hade beställt lite grejor eftersom Pia har haft så bra erbjudande nu. Hade 12 ark cardstock, två packet thickers och 2x4 av Inkidos nya julpapper som väntade på mig i butiken. Och så mycket fina grejor det hade kommit! Jättekul med ett nytt sortiment (det gamla hade jag ju gått igenom en och annan gång). Förutom det jag beställt tog jag även med mig fina höstlöv, minipunchinella och en massa fina pins till mig själv och så en liten kompleterande present till födelsedagsswappen som jag är med i på SS. Fick hålla lite i plånboken med tanke på helgens äventyr.

På lördag bär det då äntligen av till Göteborg. Gissa om jag längtar?! Jag ska skriva ihop en liten önskelista imorgon så att jag kanske har lite koll när jag kommer upp. Ska fundera lite på om jag behöver ha med några färgprover för att matcha något också, men så här spontant kan jag inte komma på någonting... Lite förberedelser imorgon alltså.

Nu börjar jag känna att det skulle vara skönt att gå och lägga sig. Jag var uppe ganska tidigt imorse och städade och dammsugade både mitt rum och scraphörnan innan pappa körde mig till skolan vid 12.00. Jag måste säga att jag blev ganska imponerad över mig själv ;)

Natti natti!
Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så mycket fina allster! :o)

2009-10-20 @ 21:37:53
Postat av: Millan

Så många snygga kort!

2009-12-06 @ 10:02:56
URL: http://www.millan.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0