Det händer inte här!

Teven stod på, som vilken vardagsmorgon som helst, här hemma. En rullande text i nederkanten av rutan talar om att tre barn och en kvinna har omkommit i en villabrand i Staffanstorp. Vi fick snabbt upp sydsvenskans hemsida och läser samma sak där. En länk till en karta, med vår gata utpekad...

Jag for ut på gatan där jag mötte en elev, som går på skolan som jag jobbat som vikarie på det senaste året, tillsammans med hans mamma och syster. De bekräftade mina misstankar - två av barnen gick på skolan. Två barn som jag jobbat hos och som så glatt har vinkat och ropat varje gång jag gått eller cyklat förbi deras hus. Som gärna har kommit och klappat Max när han har varit med, och som så stolt visat upp sin yngsta lillasyster.

På eftermiddagen kom beskedet att det fjärde barnet inte heller klarade sig.

Det här är ju sådant som man hör om på teve eller läser om i tidningen. Sådant som händer någon annnanstans, långt bort. Inte här, lite längre upp på gatan, med människor som man mycket väl vet vilka det är. Det händer inte här!

Har varit förbi deras hus med mamma, pappa och Fia och tänt ett ljus nu ikväll. Det är så fint där med alla ljus, blommor och gosedjur som folk har varit och placerat ut... Det är så svårt att ta till sig... Så svårt att förstå...

Tänker på alla barn på skolan som förlorat två vänner, och framför allt på pappan som inte var hemma!



........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0