En tredje lift

Hallå där!

Idag åker jag, mamma och pappa upp till vår stuga igen. Fia ska på fest och Johan vill inte följa med den här gången. Kommer att bli jättekonstigt och rätt tufft eftersom vi har haft med oss farmor varje gång de senaste sex åren (efter att farfar dog). Men någon gång ska ju vara den första, och jag åker hellre dit förr än senare så att man inte hinner gå och bygga upp det för mycket. Jag tror att det blir jobbigare ju längre tiden går, så det ska på sätt och vis bli skönt att komma upp också. Lite frisk luft och svampplockning (så länge jag slipper att äta svampen) är nog inte helt fel.

Igår sa jag ju att jag hade gjort en tredje lift till liftkedjan och att jag skulle visa upp den, men det glömde jag bort eftersom jag satt och väntade på att höjdhoppsfinalen skulle börja. Ungefär en timme försenat och så slutade det ju inte så kul, ur svensk synpunkt... Men men, här kommer liften i alla fall.

Denna gången skulle jag lifta Dilorf och hittade en kul LO. Eftersom Dilorf hade bilder på en softis på sin LO, var jag ju bara tvungen att göra en om vår Max :)



Valde att lifta färgerna och att hålla den ganska enkel utan för mycket dekorationer. I och för sig brukar väl inte mina alster vara allt för väldekorerade... Har också använt lika många foton, och med liknande motiv ;) Rött och grått är färger som jag inte använder så ofta så det blev en liten extra utmaning för mig. Extra svårt blev det eftersom jag upptäckte att jag hade väldigt lite dekorationer (i stort sett inga alls), och papper hade jag inte mycket heller. Därför fick det bli cardstock som jag stämplade och embossade med silver, punchinella som jag häftade fast med häftklamrar som jag målat med röd promarker och en liten Penny Black-stämpel som jag målat i lämpliga färger. Texten är quickutz Metro alfabet och den lilla texten är handskriven. Kan inte riktigt förklara varför det står som det gör, eftersom det är ett litet internt skämt här hemma, men Max Atlas Skärblom är i alla fall hans fullständiga namn ;) Vi fick ju honom när han var fem månader, så han var redan döpt då, men Skärblom har han i alla fall fått efter oss.

Nu ska jag hjälpa Fia med två stycken Hidden Drawer-kort som hon ska ha att ge bort presenter i ikväll. (Paketet som jag behövde få hem igår låg ju i brevlådan, så jag hann få det i tid även om jag missade att det låg där) Har redan vikt lådorna men hon verkar ha något problem nu när hon ska dekorera. Jag tror inte riktigt att hon hittar grejorna eftersom jag har varit så duktig och sorterat ner allting i min nya pysselhörna, och där har hon inte varit och härjat ännu ;)

Ha det fint!
Kram Anna


Kommentarer
Postat av: Ingela

2009-08-22 @ 15:30:25
Postat av: Ingela

Vilken fin LO! Gillar renheten i den tummen upp



Trevlig helg!



Ingela/Astra

2009-08-22 @ 15:32:09
URL: http://scrappeliscrap.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Vilken söt liten vovve, och jättefin LO, gillar att du använt figurstämpel. Passar även på att säga att jag gillar din handstil, snygg!

2009-08-23 @ 21:53:43
URL: http://kajsaad.blogspot.com/
Postat av: Maritha // Dilorf

Det är så kul att se hur jag har kunnat inspirera.

Gillar din LO massor! Tack!



Tyvärr så finns inte vår softis längre, utan hon fick lämna oss efter 12 år i familjen..

2009-08-26 @ 00:07:01
URL: http://dilorf.frolid.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0