Utmaning hos Scraplyckan

God eftermiddag!

Känner att jag har haft svårt att komma till ro och känna mig inspirerad att skapa de senaste dagarna, men så hittade jag en utmaning hos Scraplyckan där man skulle altra en tändsticksask och använda någon av deras stämplar. Tyckte att det kändes som ett lagom stort projekt och fick ganska snabbt en bild i huvudet på hur den skulle kunna se ut, så jag satte igång.



Började med att måla kanten på tändsticksasken med crackle paint (vintage photo) eftersom jag ville låta den skymta lite i bakgrunden. Därefter skar jag till en bit vit cardstock som jag distressade med vintage photo och chalkade med walnut stain. Eftersom de flesta av mina stämplar från scraplyckan var för stora för att få plats åkte den lilla misteln fram. Stämplade med den flera gånger över cardstocken och embossade sen med Super Gold embossingpulver från Heindesigns. OJ, vad det glittrar säger jag bara. Kanonsnyggt!! Guldigt nät från JP Hobby låg tillklippt i lagom storlek i lådan, så det bara att plocka fram små hjärtbrads från YouDo och sätta fast dem med. De stora guldiga hjärtana har jag ritat för hand och klippt ut i metallpapper som jag sen har embossat i cuttlebuggen. Lite pärlfloss och två små bjällror, också dem från JP Hobby, fick bli kronan på verket.


En närbild där man förhoppningsvis ser en av mistlarna lite bättre.


Nu väntar en liten tur med Max, sen ska jag sätta mig och försöka skriva en novell till skolan.

Ha det fint!
Kramar Anna


Blogcandy hos Scrapptorget

Hos Scrapptorget har de ett par riktigt härliga blogcandys för att fira att de startat och jag måste ju såklat passa på att ta mig en lott! Vill du också vara med så kika in här för att läsa om hur du gör för att delta.

Kolla vilka härliga saker man kan vinna!







Scrappträff

God middag!

Igår hade jag fyra goa tjejer här på scrappträff. Kanonmysigt var det. Jättekul att få se vad alla hittar på och få nya ideér och framför allt att få prata med någon som förstår vad man säger ;) Fia var också med en hel del och fick flera kort gjorda. Perfekt med ett litet loppisbord också. Jag blev tre stämplar, en distress refill och tolv påsar droppar rikare. Ser fram emot att träffa allihop igen snart!

Tre kort gjorde jag klart igår så här kommer lite bilder



Jag var på 20-årsfest igår kväll så jag passade på att göra ett kort till födelsedagsgrisen. Papper från S E I, cuttlebuggade fancy pants-bokstäver med 3D-lack, en sko som jag klippt ut efter en mall, en liten blomma från K & Company (om jag inte minns fel) och några små blingstenar så var det klart.



Ett julkort var jag ju också tvungen att göra ;) Mönderpappret är från My Minds Eye tror jag bestämt. Stämpel från Stämpelboden (hittat på loppisbordet) är färglagd med akvarellpennor. De vita delarna på mössan har jag även dränkt i glitterlim och 3D-lack. Uppe i vänstra hörnet har jag stämplat och embossat texten God Jul, men tyvärr kom det inte riktigt fram som jag hade önskat. Organzaband, tre små droppar, en liten blombukett och ett hjärta av pearlmaker fick också pryda kortet



Sista kortet hade jag ingen tanke om hur det skulle bli utan gjorde bara vad som föll mig in. Tog vit cardstock som jag sprayade med en hemmagjord mist av worn lipstick distress och vatten. Stämplade sen lite swirlar med min Vintage Photo dyna. En bukett blommor, en vellum sticker och lite pearlmaker, sen tog det lite stopp kände jag. Lämnade tagen tom för att kunna skriva något passande där när jag vet hur kortet ska användas.

Idag blir det också lite småpyssel är tanken. Ska packa in julkalenderpaketen så att de kommer iväg i veckan bla.

Ha en härlig söndag!
Kram Anna

Julkort

Hallå där!

Nu är det på tiden att jag bloggar igen. Har varit lite dålig på det senaste tiden tycker jag. Det har ju ändå skapats lite sen mässan i Göteborg. Jag misstänker dock att jag inte kommer att hinna med överdrivet mycket nu de kommande veckorna. Födelsedagar, redovisning i skolan, en dikt på tre a4-sidor som ska in, därefter kommer det fler skrivuppgifter i skolan och några födelsedagar till. Och så börjar det bli dags att förbereda lite inför jul också naturligtvis... Det är inte direkt så att jag känner mig stressad, men jag är glad att vi inte har föreläsningar varje dag, för det är ju som sagt en del på gång nu ;)

Idag tog jag en sväng till JP Hobby. Pia har varit så snäll och hjälpt mig att få ihop presenter till en julkalenderswapp som jag är med i på Svensk Scrapbooking och i veckan fick jag ett mail om att de skulle vara färdiga idag. Hämtade också lite distress refiller som jag beställt och passade på att köpa på mig lite grejor till MHV.

Ett julkort har jag också fått ihop idag, och jag tyckte själv att det blev helt okej ;)



Båda mönsterpapperna kommer från Inkido. Det blå pappret har jag sprayat med perfect pearls så det glittrar lite lagom mycket. Stämpeln från Sarah Kay har jag färglagt med akvarellpennor. Tyckte inte att det blev riktigt bra när jag använde Promarkers. Det är blev mjukare och mycket bättre. Min pensel-penna som jag köpte på mässan gjorde att det var både roligare och lättare att få snyggt. Adornit bokstäverna är 3D-lackade, liksom en del detaljer på stämpeln. En liten blombukett med blommor från JP Hobby och Wildorchidcrafts.

Nu ska jag börja packa in alla mina 24 paket till julkalenderswappen och kanske försöka skriva ett par rader på den där låånga dikten som ska vara färdig på måndag.

Take care!
Kram Anna

RSS 2.0