Utmaning hos Scraplyckan

God eftermiddag!

Känner att jag har haft svårt att komma till ro och känna mig inspirerad att skapa de senaste dagarna, men så hittade jag en utmaning hos Scraplyckan där man skulle altra en tändsticksask och använda någon av deras stämplar. Tyckte att det kändes som ett lagom stort projekt och fick ganska snabbt en bild i huvudet på hur den skulle kunna se ut, så jag satte igång.



Började med att måla kanten på tändsticksasken med crackle paint (vintage photo) eftersom jag ville låta den skymta lite i bakgrunden. Därefter skar jag till en bit vit cardstock som jag distressade med vintage photo och chalkade med walnut stain. Eftersom de flesta av mina stämplar från scraplyckan var för stora för att få plats åkte den lilla misteln fram. Stämplade med den flera gånger över cardstocken och embossade sen med Super Gold embossingpulver från Heindesigns. OJ, vad det glittrar säger jag bara. Kanonsnyggt!! Guldigt nät från JP Hobby låg tillklippt i lagom storlek i lådan, så det bara att plocka fram små hjärtbrads från YouDo och sätta fast dem med. De stora guldiga hjärtana har jag ritat för hand och klippt ut i metallpapper som jag sen har embossat i cuttlebuggen. Lite pärlfloss och två små bjällror, också dem från JP Hobby, fick bli kronan på verket.


En närbild där man förhoppningsvis ser en av mistlarna lite bättre.


Nu väntar en liten tur med Max, sen ska jag sätta mig och försöka skriva en novell till skolan.

Ha det fint!
Kramar Anna


Kommentarer
Postat av: Karin/essmo

Men shit vilken galet snygg ask du har gjort! Superfin! Tack för att du ville vara med på min lilla utmaning,

kram kram!

2009-11-19 @ 16:27:45
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Amlin

Men asken är ju helt underbar ju!!!

gissa om jag fick inpiration av dig!!=)

2009-11-23 @ 21:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0