Ett kort och lite babbel

God dag!

Den här veckan har varit rätt lugn måste jag säga... Ledig måndag, skola 9-11.30 i tisdags, ledig onsdag, skola 12-16 i torsdags och ledig fredag. Känns som att det är helg hela tiden tycker jag. Lite jobbigare blir det nog i veckan som kommer, för då ska jag faktiskt gå i skolan måndag, onsdag och torsdag. Förstår ni hur jobbigt jag har det? ;) Nä, men jag trivs rätt bra med att ha det lite lugnt nu i början så att jag kommer in i pluggandet igen utan att behöva känna någon stress.

Idag har det blivit lite scrappande faktiskt. Ett kort och en LO som inte känns riktigt färdig. Vet inte hur jag ska göra för att få den klar, så nu får den ligga ett tag tills jag kommer på hur jag ska göra. Tanken är att jag ska skicka in den till en av tävlingarna i bloggpartyt så småningom. Kortet däremot kände jag att blev rätt bra. Inget jätteavancerat precis, men det behöver det ju inte vara ;)



Greeting farm-stämpeln har jag lånat av Angelica, och jag kan säga att jag är rätt sugen på att skaffa det settet själv ;) Motivet är färglagt med Promarkers. Knappar på skor och väska, de grå ränderna på tröjan samt håracerssoarerna har jag målat lite på med mina Sakura gelly rolls, så de glittrar rätt mycket. Texten är stansad med Quickutz Metro-alfabet och dekorerad med lite 3D-lack. Mönsterpappret är från DCWV. Jag har även dekorerat med lite punchinella, pearl maker, organzaband, två små charms och stickles.

Så börjar det dra ihop sig för min 20-årsdag! På torsdag är det dags, vilket innebär att jag bara har fem dagar kvar som tonåring. Fem dagar som kommer att spenderas med skola, körlektion och en "dejt" med min kära vän Malin. På torsdag blir det lite firande med mamma, pappa, Johan och Fia, sen kommer släkten på lördag eller söndag. I oktober blir det lite firande med ett gäng kompisar också, för 20 ska faktiskt firas ordentligt tycker jag ;)

Nu ska jag sätta mig och spåna lite på vad jag ska skicka i swapparna som jag är med i på Svensk Scrapbooking. Dels så börjar en födelsedagsswap nu i oktober, och så kör vi vidare med årsswappen med färgtema, som i oktober är beige. Det är ju fortfarande en hel del tid kvar, men det kan ju inte skada att börja fundera lite. Lika bra att vara ute i god tid.

Ha det fint!
Kram Anna




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0